{{ctrl.notification}}
1 جستجو بلیط اتوبوس
2 اطلاعات مسافران
3 پیش فاکتور
4 پرداخت
از شکیبایی شما متشکریم

خرید بلیط اتوبوس

 

فرم درخواست تور اقساطی

 

سوالات متداول:

 

1. آیا اتباع می‌توانند بلیط اتوبوس را به صورت اینترنتی از سایت پرسیا توس رزرو کنند؟

 

خیر، اتباع خارجی جهت خریداری بلیط اتوبوس باید به صورت حضوری به ترمینال‌ها و مراکز فروش بلیط مراجعه کرده و نسبت به تهیه‌ی بلیط خود اقدام نمایند.

 

2. آیا نیاز است برای اطفال زیر 2 سال بلیط اتوبوس رزرو کنیم؟

 

درصورتیکه برای طفل (زیر 2 سال) خود نیاز به صندلی نداشته‌باشید نیازی به تهیه بلیط اتوبوس و پرداخت هزینه نیست، اما اگر برای طفل خود به صندلی نیاز دارید بایستی برای طفل خود صندلی رزرو کرده و هزینه آن را به طور کامل پرداخت نمایید.

 

3. چگونه بلیط اتوبوس خود را به صورت اینترنتی از سایت پرسیاتوس خریداری نماییم؟

 

برای خرید اینترنتی بلیط اتوبوس ابتدا بایستی به سایت پرسیا توس به آدرس persiatus.ir و یا اپلیکیشن پرسیا توس مراجعه نمایید. سپس بخش اتوبوس را انتخاب کرده و اطلاعات مورد نیاز از قبیل مبدا، مقصد و تاریخ سفر خود را تکمیل نمایید و برروی جست و جو کلیک کنید با این کار شما به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که می‌توانید تمامی اتوبوس‌های مسیر و تاریخ مورد نظر خود را مشاهده نموده و از بین آن ها انتخاب نمایید. در مرحله بعد صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که صندلی‌های قابل رزرو اتوبوس را می‌توانید مشاهده نمایید و از بین آن‌ها صندلی مورد نظر خود را انتخاب کنید و در قسمت پایین همان صفحه نیز باید اطلاعات مسافران به طور کامل و صحیح درج شود چون امکان تغییر آن پس از خریداری بلیط وجود ندارد.

پس از ثبت اطلاعات، مجدد اطلاعات وارد شده برای شما نمایش داده می‌شود و شما بایستی اطلاعات را بررسی کرده و در صورت درستی اطلاعات برروی ادامه کلیک کنید.

پس از آن شما می‌توانید از بین درگاه‌های بانکی ملت یا سامان یکی را انتخاب کرده و نسبت به پرداخت مبلغ بلیط اقدام نمایید و در پایان نیز درصورتیکه واریزی شما به درستی انجام گیرد بلیط شما صادر شده و می‌توانید فایل پی‌دی‌اف بلیط خود را دریافت نمایید همچنین اطلاعات بلیط شما به شماره همراهی که در مراحل قبل وارد کرده‌اید پیامک می‌گردد.

 

4. آیا پس از خریداری بلیط اتوبوس به صورت آنلاین امکان تغییر صندلی وجود دارد؟

 

خیر، پس از خریداری بلیط اتوبوس امکان تغییر صندلی وجود ندارد.

 

5. آیا پس از خریداری بلیط اتوبوس امکان تغییر و ویرایش اطلاعات آن وجود دارد؟

 

خیر، پس از خریداری بلیط اتوبوس امکان هیچگونه تغییر و ویرایش بلیط اتوبوس وجود ندارد و در صورت نیاز شما بایستی بلیط خود را استرداد کرده و سپس مجددا نسبت به خریداری بلیط اقدام نمایید لازم به ذکر است که استرداد بلیط با توجه به قوانین کنسلی ممکن است برای شما شامل جریمه نیز باشد.

 

6. اگر در خریداری آنلاین بلیط اتوبوس اشتباهاتی در ثبت انجام شده باشد باید چه کاری انجام داد؟

 

اگر اشتباهاتی نظیر اشتباهات نگارشی انجام شده‌باشد بایستی با تعاونی مورد نظر تماس گرفته و این موضوع را از طریق همان تعاونی پیگیری کرد، اما اگر اشتباهاتی در انتخاب مسیر و یا تاریخ رخ داده‌باشد باید بلیط خود را کنسل کرده و مجددا بلیط دیگری خریداری نمایید.

 

7. چگونه اطمینان حاصل کنیم که خرید بلیط با موفقیت صورت گرفته است؟

 

درصورتیکه شما با موفقیت بلیط خود را خریداری کرده‌باشید اطلاعات بلیط از طریق پیامک و ایمیل به شما اطلاعرسانی می‌گردد.

 

8. آیا در خرید آنلاین بلیط اتوبوس باید هزینه اضافه‌ای پرداخت گردد؟

 

خیر، هزینه بلیط اتوبوس در خرید آنلاین با خرید حضوری تفاوتی نمی‌کند.

 

9. آیا امکان حمل حیوانات خانگی در داخل اتوبوس وجود دارد؟

 

خیر، طبق قوانین سازمان حمل و نقل امکان حمل حیوانات خانگی در داخل اتوبوس وجود ندارد.

 

10. جهت سوار شدن به اتوبوس چه مدت قبل از حرکت باید در ترمینال حضور داشته باشیم؟

 

برای سوار شدن به اتوبوس، 30 دقیقه قبل از حرکت در ترمینال حضور داشته باشید.

 

11. میزان بار مجازی که مسافرین می‌توانند با اتوبوس با خود حمل نمایند چه‌قدر است؟

 

طبق قوانین سازمان حمل و نقل میزان بار مجاز 20 کیلوگرم می‌باشد، البته بعضی تعاونی‌ها با پرداخت هزینه امکان حمل بار تا 40 کیلوگرم را نیز دارا می‌باشند.

لازم به ذکر است که برخی از تعاونی‌ها علاوه بر قوانین کلی بار، دارای یک قوانین اختصاصی نیز هستند بدین منظور اگر میزان بار بیشتری دارید برای اینکه به مشکلی برخورد نکنید با تعاونی مورد نظر تماس گرفته و این موضوع را با آن‌ها مطرح نمایید.